Lite trevliga PC-tillskott

Tell us about your mail days and box breaks.

Moderator: Reborn

Användarvisningsbild
Sangen

Lite trevliga PC-tillskott

Inlägg av Sangen »

Hej!

Är inne i en väldigt intensiv period med hockeykorten, främst till Hagelin-PCn. Vissa månader finns det ingenting spännande att hitta, medan andra månader regnar det fina kort. Det är en sådan månad just nu. Bara att slå till med andra ord :-). Men jag har även fått in lite annat till diverse projekt. Så här kommer en show på månadens skörd i hockeykortsdjungeln :-)...

Beslutade mig att försöka ge mig på de alltid lika populära Young Guns igen. Har lite spridda skurar sedan tidigare, men nu tänkte jag ha det som ett sidoprojekt. I alla fall försöka få in fler av de lite billigare korten. Här är det jag fått ihop från 16-17 s.2.

Bild

Sedan köpte jag ett gäng blandade YG från Linus, men fick även några veckor senare ett oväntat brev med ytterligare YG. Stort tack för det Linus!! :-) Ska skicka något kul tillbaka.

Bild

Jag har även fått in de första YG från 90-91 och 91-92. Åren då jag började följa NHL slaviskt på text-tv varje morgon :D

Bild

Mer 90-tal... Jag har några favorit-inserts som jag försöker få kompletta. Dessa nedan är 93-94 Gold Leafs All-stars. Kvalitén på korten har blivit sämre med åren, i kombination med dåligt hanterande av hockeykorten i yngre år. Ofta lossnar guldet längst ner som omger namnet. Därför känns det extra skönt att ha återskapat setet med kort i bra skick, är faktiskt inte så lätt att hitta numera när det gäller detta set. Många man ser på ebay m.m. har "flagnat". Lite udda kort med två spelare/kort.

Bild

Forsätter med favorit-inserts. Detta nedan är 95-96 Skybox Emotions Xcel. Fantastiska kort tycker jag :-)

Bild

Ray Bourque från 07-08 The Cup får avsluta 90-tals showen. Ett kort till mitt Enshrinements-projekt av gamla 90-tals hjältar.

Bild

Sedan över till Hagelin-PCn.

Först ut lite kort som täpper till lite luckor i PCn.

Bild

Lyckades även få in G:et och N:et, så nu efter 5 års sökande är namnet äntligen komplett! Skön känsla... :-)

Bild

Har även letat efter detta kort nedan rätt länge. Det har varit ute på ebay nån gång runt 2012 men till en alldeles för stor peng för min smak. Men nu lyckades jag dock få tag i kortet, ja till och med två från samma säljare :D
2011-12 Dominion Emerald /5.

Bild

Nu över till lite 2016-17.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har inte hunnit fått in 16-17 korten på min hemsida än, men de kommer snart. Vill någon kika på min Hagelin PC så finns länken nere i min signatur.

Men showen är inte över riktigt än... Tänkte avsluta med en klassisk topp-3.

Plats 3

................
...........
......
...
.

Två graderade 1/1's från The Cup 11-12 som har legat och skvalpat på ebay en längre tid. Nöp dessa till slut när säljaren äntligen sänkte priset. :-)

Bild

Plats 2

.....................
................
...........
.......
...
.

Jag lyckades inte bara få tag på de två stycken 2011-12 Dominion Emerald /5..... utan även denna :D

!!!

Bild

Plats 1

....................
..............
..........
......
....
...
.

Det sägs ju att "En gång är ingen gång". Då tänker jag på min förra S/T när jag fick in min första NHL-shield till samlingen.

Here we go again! :-)

.
....
........

........
....
...
.

Bild

Det var alles för denna gång. Tack för titten och ha det bra! :-)

//Sangen
Användarvisningsbild
Masse

Re: Lite trevliga PC-tillskott

Inlägg av Masse »

WOW !!! Det blir inte mycket bättre än så här... Grattis !!!

Mats
Bild
ekfe64a

Inlägg av ekfe64a »

Jäsiken va "Matigt" Oerhört imponerande, ett STOOORT GRATTIS till Alla tillskott i samlingen. Visst finns det mängder av Snygga 90-tals Inserts-set, de Du har där är ju goda exempel det
COLLECTING Brett Hull Thanx To Olof Brandt for Banner !
Bild
Användarvisningsbild
olof.brandt
Kontakt:

Inlägg av olof.brandt »

Sjukt nice, älskar också 93-94 Gold Leafs All-stars.
Sedan är det ju numera ännu trevligare att se nya Hagelin.

Mycket trevligt upplagd show också!
Bild

Samlar Hasek, Lehner och Markus Näslund
Tradelist: http://goo.gl/1lIYij
Wants: http://goo.gl/Uuvu01
PC Lehner: http://goo.gl/k8WIbS
Användarvisningsbild
Brimount

Inlägg av Brimount »

Jäklar vad häftigt!! Sjukt läcker att se, stort grattis!
Reborn
Site owner
Kontakt:

Inlägg av Reborn »

Sjukt! Grattis till snygga PC
Användarvisningsbild
spirit_within

Inlägg av spirit_within »

Jösses!! :-O
Vilka kort!!
Grattis!
Bild
Ett Stort stort tack till Johannes för bannern!
Samlar NJ Devils från 2011 och senare. Allt från baskort till mer High end
Skriv svar