Är inne i en väldigt intensiv period med hockeykorten, främst till Hagelin-PCn. Vissa månader finns det ingenting spännande att hitta, medan andra månader regnar det fina kort. Det är en sådan månad just nu. Bara att slå till med andra ord

Beslutade mig att försöka ge mig på de alltid lika populära Young Guns igen. Har lite spridda skurar sedan tidigare, men nu tänkte jag ha det som ett sidoprojekt. I alla fall försöka få in fler av de lite billigare korten. Här är det jag fått ihop från 16-17 s.2.

Sedan köpte jag ett gäng blandade YG från Linus, men fick även några veckor senare ett oväntat brev med ytterligare YG. Stort tack för det Linus!!

Jag har även fått in de första YG från 90-91 och 91-92. Åren då jag började följa NHL slaviskt på text-tv varje morgon

Mer 90-tal... Jag har några favorit-inserts som jag försöker få kompletta. Dessa nedan är 93-94 Gold Leafs All-stars. Kvalitén på korten har blivit sämre med åren, i kombination med dåligt hanterande av hockeykorten i yngre år. Ofta lossnar guldet längst ner som omger namnet. Därför känns det extra skönt att ha återskapat setet med kort i bra skick, är faktiskt inte så lätt att hitta numera när det gäller detta set. Många man ser på ebay m.m. har "flagnat". Lite udda kort med två spelare/kort.

Forsätter med favorit-inserts. Detta nedan är 95-96 Skybox Emotions Xcel. Fantastiska kort tycker jag

Ray Bourque från 07-08 The Cup får avsluta 90-tals showen. Ett kort till mitt Enshrinements-projekt av gamla 90-tals hjältar.

Sedan över till Hagelin-PCn.
Först ut lite kort som täpper till lite luckor i PCn.

Lyckades även få in G:et och N:et, så nu efter 5 års sökande är namnet äntligen komplett! Skön känsla...

Har även letat efter detta kort nedan rätt länge. Det har varit ute på ebay nån gång runt 2012 men till en alldeles för stor peng för min smak. Men nu lyckades jag dock få tag i kortet, ja till och med två från samma säljare

2011-12 Dominion Emerald /5.

Nu över till lite 2016-17.

Har inte hunnit fått in 16-17 korten på min hemsida än, men de kommer snart. Vill någon kika på min Hagelin PC så finns länken nere i min signatur.
Men showen är inte över riktigt än... Tänkte avsluta med en klassisk topp-3.
Plats 3
................
...........
......
...
.
Två graderade 1/1's från The Cup 11-12 som har legat och skvalpat på ebay en längre tid. Nöp dessa till slut när säljaren äntligen sänkte priset.

Plats 2
.....................
................
...........
.......
...
.
Jag lyckades inte bara få tag på de två stycken 2011-12 Dominion Emerald /5..... utan även denna

!!!

Plats 1
....................
..............
..........
......
....
...
.
Det sägs ju att "En gång är ingen gång". Då tänker jag på min förra S/T när jag fick in min första NHL-shield till samlingen.
Here we go again!

.
....
........
........
....
...
.

Det var alles för denna gång. Tack för titten och ha det bra!

//Sangen