Box break: Leaf 1994-94 Series 1

Tell us about your mail days and box breaks.

Moderator: Reborn

Användarvisningsbild
Madalo

Box break: Leaf 1994-94 Series 1

Inlägg av Madalo »

Lyckades för ett tag sedan köpa en box Leaf 1994-95 Series 1 för mindre än 120 kronor. Ville få min samling från nittiotalet komplett så en box verkade som ett bra inköp. Igår kom paketet och det blev öppning. Boxen innehöll 36 paket med 12 kort i varje.

Utdelningen var bra. Kunde efter öppningen konstatera att det nu bara saknas ett dussin kort för att ha en komplett basserie. Dock en hel del dubbletter. Fick ett antal inserts: 1 x Leaf Limited, 2 x Fire On Ice, 2 x Gold Leaf Rookies och 1 x Gold Leaf Stars. Som en kul grej kan nämnas att Gold Leaf Stars-kortet (med Hasek på andra sidan) fick jag ur sista paketet. Med tanke på priset så är jag nöjd. Det blev tyvärr ingen film (vilket dock var min tanke från början) men här kommer en bild av insertsen.

Bild
"Old time hockey!"
Reborn
Site owner
Kontakt:

Re: Box break: Leaf 1994-94 Series 1

Inlägg av Reborn »

Bra utdelning på den helt klart.
Användarvisningsbild
Madalo

Inlägg av Madalo »

Absolut, synd bara att vissa av insertsen inte var med lite roligare spelare.
"Old time hockey!"
mralex
Samlar bara AIK

Inlägg av mralex »

Den boxen var magisk. Klart att de namnen är inte så bra idag men en gång i tiden var Mogilny en fantastisk lirare, Yashin spåddes bli en av de bästa någonsin, Oates är faktiskt bra, likaså är Coffey. Gold star kortet är ett superkort tycker dessutom att centreringen ser ut att vara perfekt på det vilket de allra flesta korten in var.

Så jag säger att det är en grym box.
ekfe64a

Inlägg av ekfe64a »

Vackra 90-tal, Snyggt o Grattis till Fina bilder där
COLLECTING Brett Hull Thanx To Olof Brandt for Banner !
Bild
Användarvisningsbild
olof.brandt
Kontakt:

Inlägg av olof.brandt »

Så roligt att se gamla härliga boxar öppnas!
Bild

Samlar Hasek, Lehner och Markus Näslund
Tradelist: http://goo.gl/1lIYij
Wants: http://goo.gl/Uuvu01
PC Lehner: http://goo.gl/k8WIbS
Användarvisningsbild
Madalo

Inlägg av Madalo »

Det känns ju lite lyxigt att efter alla dessa år kunna öppna en hel box och nästan kunna få ihop hela sin basserie komplett. 8-)
"Old time hockey!"
CuJo

Inlägg av CuJo »

Lånar den här tråden då jag också roat mig med boxbreaks av 94-95 Leaf nyligen. Alltid gillat den serien, men aldrig samlat på den. 90-talets höjdpunkt härrör emellertid från serien då jag spontanköpte ett Leaf-paket och drog Gold Leaf Star Lemieux/Lindros. Det var på den tiden då både Lemieux och Lindros ägde ligan. Var uppe över 100 dollar i Beckett ett tag. Nu är väl kortet värd en tiondel ungefär, men fortfarande ett fint minne.

Hur som helst. Här är resultatet av en Series 1 box.

Bild

Drog Gold Star Messier/Yashin i första paketet så hade nog hoppats på åtminstone en till. :D Övriga inserts är fina men värda kaffepengar. På 90-talet hade de två Gretzky-korten säkert haft en del värde.

Sedan en Series 2 box.

Bild

Lite sämre utdelning. Stevens/Blake är liksom Messier/Yashin kanske bland de tråkigare Gold Star-korten.

Fick ihop hela den 550-stora baskort-serien utom ca 10 kort kan tilläggas.
Skriv svar