Längesen så dags för en del nytt :)

Tell us about your mail days and box breaks.

Moderator: Reborn

THF

Längesen så dags för en del nytt :)

Inlägg av THF »

Var ett bra tag sedan man lade upp något här så tänkte ta och visa vad jag dragit sedan senast.
Då det är ganska många kort sedan sist (är över ett år sedan senaste inlägget (fick en son i december förra året så ni får ursäkta att den 1 of 1 har fått gå före detta forum :D )) så kör här bara de absolut bästa samt lite från när Chris från UD var här.
Då det heter Show and tell tänkte jag i detta inlägg köra lite mer på berättandet i detta inlägg :) (hoppas ni andra finner detta upplägg intressant :) )

Först ut är min två Olofsson jumbo YG Hade fått en biljett till NHL lagens träning i Globen (Stort tack till Coolcard för det :) ). Hade tyvärr varken råd eller tid (med tanke på sonen) att gå på någon av matcherna.
Var lite trevligt då att få vara med på singeringen. Fick på samlarkortsträffen efter en osignerad av Coolcard (samt en till min son (lagt undan den då det lär dröja ett bra tag innan han gör något annat än att försöka tugga på den :D ))

Bild

Dessa kort fick jag av Chris på UD på samlarkortsträffen. Hade på träningen köpt ett pack med Pins och hade på mig en Sabres. Fick då frågan om jag är ett Sabres fan och smart som jag är svarar jag att jag egentligen håller på Blackhawks istället för att inse att han bara är trevlig (ja, jag kan vara så där lagom smart i sociala sammanhang :P )
Hade köpt ett par paket 07-08 UD series 1 och i ett av dem fanns det enbart fyra kort och alla var base (d.v.s. det saknades fyra kort i packet). Bersättade det för Chist som då gav mig Baptiste The Cup och Eichel Premier. Stor heder till honom för det :) (med tanke på hur gamla de packen och det inte var UD som sålde hade han inte behövt göra något alls.

Bild

Som jag skrev ovan köpte jag ett par 07-08 UD series 1 paket (närmare bestämt 6 paket).
Fick dessa fem YG i dem (jag vet, inga toppspelare direkt men ganska bra att träffa 5 YG på 6 paket :D ). Hoppades på att få en Kane (ok, skulle knappast tacka nej till Price heller :D ) men är ändå ganska glad.

Bild

Nästa gäng är ett par YG jag bytte till mig på mässan. Gjorde två byten och missade att ta bild på de jag bytte till mig av Olle.

Bild

Nu blir det lite YGs :) Börjar med en från 16-17 s.2. Denna drog jag ur en retail box. Var ganska trevligt :) (har dragit Marner tidigare, i s.2 är det bara Barzal jag saknar av de mer eftertraktade).

Bild

Nästa blir från 18-19 s.1. Köpt tre hobby boxar och enda bra jag drog var Kotkaniemi (Dahlin köpte jag då jag inte orkade köpa fler boxar/paket)

Bild

Bild

I 18-19 s.2 har jag haft lite mer tur :) När det gäller Hobby boxar nöjde jag mig med en (som det desutom var rea på) och dessa två kan jag knappast klaga på :D (speciellt inte den första då clear cut)

Bild

Bild

Köpte även en retail och en tin. Kommer dock inte ihåg vilken av dessa som var i vilken men var åtmistone en bra i varje (har även köpt en andra tin där det bästa jag drog var Mittelstadt YG så den var inte lika bra men gott nog :) (gått klart bättre med s.2 än s.1 för mig :D ). Har dessutom en retail box jag öppnar ett paket om dagen till jul + en box som jag kommer få i julklapp av min fru (jepp, hon tillåter denna galenskap :D <3 ))

Bild

Bild

Denna fick jag i den första tin jag köpte för 18-19 s.2. Kanske inte så eftertraktad men ändock nöjd :) (tycker han verkar göra ganska bra ifrån sig så tror det kan vara värt att sitta på den lite :) )

Bild

Har även blivit lite 14-15. Inte fått något fantastiskt där men drog i alla fall en bra YG och sen köpte jag en canvas (som jag funderar på att få graderad då den är i helt perfekt skick)

Bild

Även köpt två boxar clear cut (eller rättare, har köpt tre men bara öppnat två (håller på och ska flytta så den tredje får vänta tills efter flytten (tänker nog ta och ge mig själv den i julklapp).
Kan knappast klaga på de två boxarna (fått en helt ok rookie och en riktigt bra tribute :D )

Bild

Bild

Köpte i julklapp förra året en box 17-18 SP Authentic. Har fått varannan bra (första fick jag fyra autos i med bl.a. Mcavot FWA och Stamkos SOTT (1:53000 (eller något sådant) paket)).
Denna box (som ni kanske förstår) var också en där jag fick riktigt bra :)

Bild

18-19 SP Authentic köpte jag tre boxar av vid olika tillfällen. Första hade som bäst en redemption FW Auto Patch på Lundeström som försvann efter att den skickats från UD. Nästa box hade inget bra alls.
Den sista som jag köpte tidigare under hösten hade ett paket som jag trodde var en decoy i men så var det icke och knappast helt fel spelare heller :D

Bild

Avslutningsvis. Köpte på träffen i augusti (om jag inte minns fel) ett löspack 2017 Toronto Centennial. Tycker jag lyckades träffa ganska så rätt med det paketet :D (köpte även några andra produkter men endast ett paket av denna).

Bild

Det var allt för denna gång.
Reborn
Site owner
Kontakt:

Re: Längesen så dags för en del nytt :)

Inlägg av Reborn »

Massa fint där
Skriv svar