Group Break - Allmän Information

Här hittar ni group breaks.

Moderatorer: Reborn, mn8o

colan33
Reborn's bitch

Re: Lite regler för GBs

Inlägg av colan33 »

Nice!
;)
Användarvisningsbild
mn8o

Re: Group Break - Information

Inlägg av mn8o »

Gjort lite uppdateringar/kosmetik redigering av reglerna. De som fattas nu är en punkt som behandlar kort med "gamla" lag.

/Micke
Reborn
Site owner
Kontakt:

Inlägg av Reborn »

mncardscollectibles skrev:Gjort lite uppdateringar/kosmetik redigering av reglerna. De som fattas nu är en punkt som behandlar kort med "gamla" lag.

/Micke

Gamla lag går till den franchise som köpte dem enligt omröstningen.

Så jets till yotes osv

Andreas
Användarvisningsbild
mn8o

Inlägg av mn8o »

Reborn skrev:
mncardscollectibles skrev:Gjort lite uppdateringar/kosmetik redigering av reglerna. De som fattas nu är en punkt som behandlar kort med "gamla" lag.

/Micke

Gamla lag går till den franchise som köpte dem enligt omröstningen.

Så jets till yotes osv

Andreas
Gott.
Lagt till det nu!
Användarvisningsbild
Parkie

Inlägg av Parkie »

Hur blir det med redemption kort som Colan snacka om? När det inte står något lag?

Sedan undrar jag hur det blir med de kort på legender som inte har något lag på baksidan, går de då till den tröjan som spelaren har på framsidan på kortet. Personligen tycker jag det känns bäst.

Senario 1.

Gretzky dras med en super fet Oilers patch, men på baksidan stor det Kings, till vilken spot går den?

Senario 2

Gretzky Auto med Kings Jersey men inget lag står på baksidan. Gretzky spelade ju längst för Oilers men känns ju som att ett sådan kort borde tillfalla den som har Kings spotten?

Edit: Såg nu reglerna för pensionerade spelare, dessa är säkert standar men jäkligt tråkiga. Hade varit kul att se en omröstning på detta. På detta sätt kommer ju bara den som fick Oilers kunna få några Gretzky hits. Tycker det hade varit roligare om pensionerade spelare att gått till det lag som bilden visar. Mao hade de som fått både Oilers, Blues, Rangers och Kings haft möjligheten att få schysta Gretzky Patchar och Autos.
Bild
colan33
Reborn's bitch

Inlägg av colan33 »

Har sett 99an gå till 3 olika lag men aldrig till STL.
Tycker och har tyckt illa om dessa old timers kortutdelningar.
Däremot tycker jag att loggan bakpå skall bestämma.

Men kör en omröstning.
Det e nog det finaste med en demokrati!
:D
Användarvisningsbild
BSBully

Inlägg av BSBully »

colan33 skrev:Har sett 99an gå till 3 olika lag men aldrig till STL.

Men kör en omröstning.
Verkar standard med att det går till loggan på baksidan. Im all up for that.

Pensionerade spelare – Går till det lag som siten Legends of Hockey visar spelaren i. Om spelaren ej finns representerad på denna site gäller det lag spelaren spelat flest matcher för som bedömning för vem kortet tillfaller.

Men detta menas väll om spelaren har landslagsdress eller dyl va? För vore ju retarded om
tex en Al MacInnis med Blues dress gå till Flames för att han spelat flest matcher i den klubben.
“Svindelkänslan och den ständiga hungern att äntligen få bli avslöjad. Att få bli genomskådad, reducerad,
kanske till och med utplånad. Varje tonfall en lögn, varje gest en förfalskning, varje leende en grimas."

Bild
colan33
Reborn's bitch

Inlägg av colan33 »

De brukar skits i första sidan och enbart fokusera på baksidan'
Jag tycker detta e löjligt.
Dom du beskriver det så skall det vara självklart Calgarykort,
Finns dock vissa fall där det e omöjligt och då borde man gå efter listan,

Men slm sagt, våra herrar skall bestämma tycker jag!
;)
Användarvisningsbild
BSBully

Inlägg av BSBully »

loggan bak är så standard så ingen idé att göra annorlunda, bättre gå på en linje samtliga är införstådd med.

MEN! Saknas logga baksidan och det är MacInnis i Blues tröjja, och den går till Flames...
..då slänger jag datorn från balkongen i protest haha, oavsett om jag har Blues eller inte.

Och där är du och 95% av oss på HK nog överens om, nått annat skulle göra mig handfallen :)
“Svindelkänslan och den ständiga hungern att äntligen få bli avslöjad. Att få bli genomskådad, reducerad,
kanske till och med utplånad. Varje tonfall en lögn, varje gest en förfalskning, varje leende en grimas."

Bild
colan33
Reborn's bitch

Inlägg av colan33 »

Det där va så bra beskrivet att det borde införas på wikipedia!!!
:mrgreen:
Användarvisningsbild
BSBully

Inlägg av BSBully »

Men äsch, sånt smicker då!

Bild
Användarvisningsbild
bigslobbe
Don Tomaso

Inlägg av bigslobbe »

Brukar stå i checklisten för de olika produkterna vilket lag Gretzky tillhör :D ,men om det inte gör det så tycker jag givetvis att han tillfaller det lag vars dräkt han bär på kortet
Bild

samlar på Salming

Lindbergh Game Used

ITG Vintage

Canada vs the world autos
henank

Inlägg av henank »

Såg de med old och new Jets och tycker de lär gå inom de lag som de kommer från/gått till. Var väl förra årets Certified som de hade en sub serie flashback något med lag som Kansas City Scouts och Colorado Rockies (båda föregångare till New Jersey Devils). Nu vet jag inte om de kommer så mycket med dessa lag utan de som kan dyka upp är väl Minnesota North Stars och old Jets och då känns det bara logiskt att det går till de lag som dessa numera kommit att förbli.

Men de är min tanke :P
Bild
Användarvisningsbild
mn8o

Inlägg av mn8o »

Reglerna är ju tagna från CnC's sida med dito.
Då dom har bra rutin på GB's, något ja ej har än, så kändes det passande att tillämpa just deras regler.

Kan helt klart hålla med om att det dock känns lite skevt att ignorera uniformen på kortet och helt och håller gå på vad en internetsite visar.
Dock är det ju så att det i stort rätt uteslutande gäller ITG's produkter (regeln är ju skapad med deras produkter i åtanke). Då dom ej har licens så visar dom ju ej uniformen i sin helhet. Kan därför tänka mig att för att undvika alla former av tveksamheter så har man valt att istället gå efter vad Legends of Hockey visar.

Är självklart öppen för diskussion här. Även om det är jag och Andreas som sätter reglerna så är det ju intressant att höra era åsikter. Är ju trots allt ni som deltar i breaken så självklart skall reglerna kännas tillfredsställande. Yttersta målet med reglerna är ju dock att de skall, i största möjliga mån, eliminera alla frågetecken kring vem ett kort tillfaller i ett break. Just vad det gäller ITG's produkter så kan ju sådan frågetecken uppstå om man skall gå på vilken uniform en spelare har på kortet. Vad det gäller Panini/UD-produkter så känns det ju mindre troligt att diskussion skulle uppstå då de har licens och således kan visa hela uniformen. Vad det gäller dessa produkter så skall det ju också finnas en logga/lagnamn på baksidan av kortet.

/Micke
Reborn
Site owner
Kontakt:

Inlägg av Reborn »

BSBully skrev:
colan33 skrev:Har sett 99an gå till 3 olika lag men aldrig till STL.

Men kör en omröstning.
Verkar standard med att det går till loggan på baksidan. Im all up for that.

Pensionerade spelare – Går till det lag som siten Legends of Hockey visar spelaren i. Om spelaren ej finns representerad på denna site gäller det lag spelaren spelat flest matcher för som bedömning för vem kortet tillfaller.

Men detta menas väll om spelaren har landslagsdress eller dyl va? För vore ju retarded om
tex en Al MacInnis med Blues dress gå till Flames för att han spelat flest matcher i den klubben.
Ja om den pensionerade spelaren har landslagsdress. Är Macinnis i blues dress och det står blues på kortet så är det ju givetvis det som gäller.

Den regeln är mest för landslagsdresser

Andreas
Användarvisningsbild
BSBully

Inlägg av BSBully »

Allt är som det ska va i runda slängar, men alltid bra med en diskussion mer än mindre så här i början av nått nytt :)
dvs GB's på HK. Har inga invändningar i frågan mer än att man ville få en klarare bild ;)

Bild
Skriv svar